Follow

Τηλέφωνο Ιατρείου

2310458344

Διεύθυνση Ιατρείου

Αδριανουπόλεως 55 Θεσσαλονίκη Ελλάδα 55133

©2019 by Kentro Iatrikou Velonismou AcuTherapy. Asteriou Sousana & Hourmouzi Vivetta

ΠΑΧΑΙΝΕΙ ΤΟ ΑΓΧΟΣ;

June 4, 2018

 

Για τους περισσότερους από μας, το στρες είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Δυστυχώς, πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν πως μπορεί να επηρεάζει την απώλεια βάρους.
Κάθε φορά που έχουμε μια αγχωτική ημέρα, ο εγκέφαλός δρα σα να είμαστε εκτεθειμένοι σε κάποιο φυσικό κίνδυνο και προκαλεί την απελευθέρωση ορμονών. Στην περίπτωση του χρόνιου ή έντονου στρες, οι ορμόνες του στρες είναι διαρκώς αυξημένες.
Η κορτιζόλη εκκρίνεται σε μεγάλες ποσότητες και αυτό δίνει το σήμα για αποθήκευση των θερμίδων Αυτό μπορεί να μας κάνει να νιώθουμε πολύ πεινασμένοι. Φαίνεται λοιπόν ότι η ανάγκη μας για παχυντικές τροφές όταν είμαστε αγχωμένοι είναι κατά κάποιο τρόπο “προγραμματισμένη” αντίδραση του εγκεφάλου μας. Η κορτιζόλη επιπλέον ευνοεί την εναπόθεση λίπους στην κοιλιά.
Η γκρελίνη είναι η ορμόνη που είναι υπεύθυνη για το αίσθημα της πείνας και η λεπτίνη είναι η ορμόνη που μας κάνει να αισθανόμαστε πλήρεις. Υπό συνθήκες στρες, το σώμα καταστέλλει τα επίπεδα της λεπτίνης και αυξάνει τα επίπεδα της γκρελίνης, με αποτέλεσμα να θέλουμε να τρώμε περισσότερο χωρίς αίσθημα κορεσμού, λαμβάνοντας στην ουσία πολύ περισσότερες θερμίδες από όσες χρειάζεται το σώμα.
Τρόφιμα γλυκά, αλμυρά, και πλούσια σε λίπη δρουν στιγμιαία σαν αγχολυτικά. Αυτή όμως η κατευναστική επίδραση γίνεται εθισμός, έτσι κάθε φορά που είμαστε πιεσμένοι, οδηγούμαστε στην κατανάλωση τροφίμων με πολλές θερμίδες.
Αλλά ακόμα κι αν τρώμε υγιεινά και ασκούμαστε, το χρόνιο στρες μπορεί να αποτρέπει την απώλεια του βάρους ή ακόμα και να προσθέτει κάποια κιλά.
Τέλος, το άγχος παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο στην υπομονή του ανθρώπου να συνεχίσει ένα πρόγραμμα δίαιτας που έχει αρχίσει και έτσι σχετίζεται με τις υποτροπές και την έλλειψη συνεργασίας. Φαύλος κύκλος λοιπόν.... Μπορούμε να τον σπάσουμε;
Ο γρήγορος τρόπος ζωής και οι σύγχρονες απαιτήσεις διαβίωσης κάνουν τη συμβουλή για μείωση του στρες να φαίνεται ως ένας σχεδόν ακατόρθωτος στόχος. Θεωρείται όμως επιβεβλημένο στα διάφορα προγράμματα μείωσης του βάρους να συμπεριλαμβάνεται και ένα πρόγραμμα 'διαχείρισης’ του άγχους. 
Η εφαρμογή του βελονισμού στις αγχώδεις διαταραχές είναι ίσως η πιο διαδεδομένη ένδειξή του. Σύμφωνα με την σύγχρονη έρευνα, η κεντρική δράση του βελονισμού προκαλεί μείωση της μετάδοσης και της αντίληψης του στρες και το γεγονός αυτό αποτελεί έναν από τους κύριους μηχανισμούς της θεραπευτικής επίδρασης του βελονισμού. Αυτή η τεκμηριωμένη πλέον γνώση για την δράση του βελονισμού στο συναίσθημα, τον καθιστά πολύτιμη βοήθεια στην προσπάθεια για απώλεια βάρους.

Please reload

Our Recent Posts

Please reload

Archive

Please reload

Tags

Please reload